fredag 13 december 2013

Luciafirande och presenter till fröknarna!!

Igår var det luciafirande på barnens förskola. Min stora tjej har verkligen sett fram emot detta. Hon har övat på sångerna här hemma och haft svårt att sova om kvällarna. Så äntligen var det dags för den stora dagen..
Bilden blev lite suddig.. Det var svårt att fota i mörkret. Den lilla tjejen ville inte fastna på bild. Hon var trött och ville inte ha "ljus" på huvudet.. Tyckte nog det var konstigt påhitt mamma hade..


 Jag stämplade på ett ljus och altrade en tändsticksask åt fröknarna.. 
Fint inslaget i cellofan.. En tag med plats för en hälsning på baksidan..



Tändsticksasken blev enkelt dekorerad med textstämpel på framsidan och några halvpärlor i hörnen.. Baksidan fick prydas av min personliga stämpel.

Hoppas att ni har en riktigt fin Lucia och en trevlig helg! 

Vi ska åka till svärmor i Vänersborg, ska packa ner massor av pyssel så jag kan fixa det sista med alla julkort!! Tyckte jag började i tid i år men ligger ändå efter.. Till nästa år får det nog bli minst ett julkort i månaden så man slipper stressa in i det sista.

Hur går det för er med julkorten är ni i fas?


3 kommentarer:

  1. Vilken söt lucia och vilka fina presenter!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Tja... i fas vet jag inte riktigt... plötsligt kom ju stormen Ivar och ställde till det. Strömlöst från torsdag kväll gjorde att jag inte kunnat pyssla nåt alls sedan dess. Utan lampa går det liksom bara inte! Idag måste jag göra tre stycken chokladjulkort till en väninna... har lovat... och igår kväll kom strömmen tillbaka, så nu är det bara att köra igång!

    Ha en fin söndag, du med!

    SvaraRadera
  3. Ja... och så glömde jag ju... jättefina ljus med tillhörande tändsticksaskar och en urgullig liten lucia också!

    SvaraRadera