fredag 19 april 2013

Altrad burk!

God förmiddag! Härligt med fredag igen.. Nu tycker jag att veckorna går hur fort som helst.. Hinner ju inte med. Jag har varit sjuk nu ett par dagar, men idag känner jag mig skapligt bra igen så ikväll blir det jobb.. ;)

Idag visar jag en pringles-burk som jag har altrat. Det finns plats för en liten present inuti. Än vet jag inte vem som ska få den, men det får nog bli en tjej/kvinna med tanke på färgvalet.. ;)



En liten mini-Tilda fick vara med. Har inte använt dessa små stämplar så mycket. Tycker de är så pilliga att färglägga. Men övning ger ju färdighet.. ;)

Lite silverglitter på blommorna och en pearlswirl..

Texten är embossad på vellumpapper. Fjärilen har även den fått lite glitter.

Och så här blev locket. Tycker det är fint att det är genomskinligt så att man så småningom kan få en liten glimt av innehållet. Alternativt kan man slå in innehållet i lite silkespapper.


Hoppas att ni får en riktigt fin helg.. Imorgon är jag ledig, då blir det att bara vara hemma och umgås med familjen. På söndag jobbar jag igen, men bara ett kort pass. Stora flickan ska iväg och leka med en dagiskamrat. Känns som att hon börjar bli så stor.. 


6 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Såååå läckert du altrat burken, me like:))Lilla Tilda med sin ballong var ju sååå söt och fint färglagt:)) De där mini stämplarna är faktiskt ganska jobbiga att måla;)
    Snygga dekorationer du använt också:))

    Ha nu en fin helg

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Inte kul att vara sjuk men härligt att höra att du kvicknat på dig!
    Den här burken var jättesöt =) Att embossa på vellpapp ger ett väldigt snyggt intryck och fint när det är lite genomskinligt. Ditt lock = det gillade jag massor!!!!
    Ja, barnen blir stora fort. Jag kan inte fatta att jag har en son som fyller myndig i juni....hur konstigt som helst, vart tog tiden vägen =)
    Ha en bra dag på jobbet idag, en fin dag med familjen imorrn och en trevlig arbetsdag på söndag!
    kram iffa

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt söt burk och det genomskinliga locket gör det hela ännu mer spännande! Vackert med fjärilen i svart och med silverglitter, det bryter av så fint mot det rosa! Snyggt med texten på Vellum!

    Tråkigt att du varit krasslig, hopaps att du får vara frisk nu när våren är här! Mmm, håller med dig...det går undan med barnen och vips så är det stora. Man har dem liksom till låns ett kort ögonblick innan de flyger ut ur boet. Men på något sätt så växer man med dem och när de blivit flygfärdiga brukar det kännas helt rätt och naturligt :)

    Tack för rara ord inne hos mig! Jaa, Inka-Gold är jätteskog att jobba med och det blir så vackert med metallskimret. Jag är ganska impad över att det verkar täcka och torka fint på precis vad som helst, t o m metall :)

    Ha en underbar dag, kram!

    SvaraRadera
  4. Så läcker burk! Gillar färgerna du valt! Snyggt med det svarta som bryter upp. Hälsn Pillan

    SvaraRadera
  5. Så fint!!

    Ha en trevlig helg. :)

    SvaraRadera
  6. Vilken söt burk! Den ar läcker i färgkombon, rosa och svart! Ha en fin Valborg ! Kram

    SvaraRadera