fredag 14 september 2012

Födelsedagskort!!

Idag är det barnens kusins födelsedag. Vi ska dit ikväll och fira honom. Ett av hans stora intresse är gocart. Många utav helgerna går åt till tävlingar och han tränar minst en dag i veckan. Därför ville jag ha ett kort som var lite inspirerat av detta.


 Det underbara svart-vit rutiga pappret är från Magnolia. Ska nog egentligen vara ett schackbräde. Men passar ju utmärkt till racinglooken.


 På baksidan sitter min personliga stämpel. Här var min stora tjej och provstämplade lite.. Därför stjärnan är lite suddig. Men jag tyckte inte det gjorde så mycket. En embossad stjärna i rött fick "dölja" misstaget..

 Grattistexten är embossat i svart och rött i två olika lager. Dien i form av en racerbil var ju given.
 Stjärnorna är även de embossade.

Jag klippte ut stämpelmotivet i sektioner. Allt fästes på 3-D kuddar och
 fästes lite omlott för att ge lite effekt.
Bokstäverna och siffran på framsidan är även de embossade.

4 kommentarer:

  1. Vilket tufft racerkort! Jag tycker det blev ursnyggt med din personliga lite suddiga stämpel! God hjälp av dottern kan man säga!! Häftigt att klippa ut och göra 3d av stämpeln!
    Blir säkert ett uppskattat kort!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt, tufft och läckert! Jag gillar verkligen det röda tillsammans med svartvitt och stämpelmotivet är så fint färglagt! Fiffigt med stjärnan över det som blev suddigt, blev ju liksom bara snyggare =)

    Ha en fantastisk skön helg!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tufft kort till en tuff kille. Superfint blev det!
    Hoppas ni får en trevlig kväll på kalaset.
    Kram och ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Härligt! Gillar verkligen svart-vitt och rött:)
    Kram Tesa

    SvaraRadera